Saturday, August 18, 2007

روحانیون از دین چه میدانند؟

روحانیون از دین چه میدانند؟
12اوت 2007 (21 مرداد 1386)



آقای شهباز نخعی ؛ در نیم نگاه، با نقل قولی از احمد جنتی امام جمعه نطام استبدادی ولایت فقیه که " اگر علی بن ابیطالب زنده بود بیش از اینها اعدام میکرد!" با روش غیر اخلاقی و غیر علمی و عامدانه تمامی گرایشهای دین اسلام در ایران را در جریان روحانیت حاکم خلاصه می کند . .
ُ
ایشان از گفتمان و بیان آزادی در دین و سوء استفاده از آن برای فریب مردم(تزویر) از آقای خمینی در مصاحبه ها و پیامهایش در پاریس اشاره میکنند: ( "رژیم اسلامی با استبداد جمع نمی شود." "حکومت اسلامی ما اساس کار خود را بر بحث آزاد و مبارزه با هر نوع سانسور گذاشته است." و"ما فقط مطالبه حقوق اولیه بشر را در ایران می کنیم." ...

وی در بخش دیگری به سخنان خمینی بعد از قدرت رسیدن به سلاح(زور) اشاره میکنند: "مخالفان ما مثل غده سرطانی هستند که باید عمل کرد و بیرونش آورد والا همه چیز را فاسد می کند." ـ "این نوشته ها، این نطقها، این کارهای خلاف، این برنامه های دمکراسی، کناره گیری از اسلام است. هر ندایی که پیدا بشود از کفر است، از زندقه است."..

در آخر به بعد دیگر فریب مردم (زر) میپردازند:" در همه این سالها ، درکنار تزویر و زور، حکومت آخوندی از کاربرد ابزار زر نیز غافل نمانده، اما این ابزار را چنان ناشیانه و با ناکارآمدی به کار گرفت که امروز اثرات سو آن وبال گردن خودش شده است. در نزدیک به سهدهه گذشته، بیش از یکصد میلیارد دلار توسط حکومت آخوندی صرف پرداخت سوبسید برای چند قلم کالای مصرفی از جمله نان و بنزین شده است. اگر این ثروت سرشار ـ که حتی نسلهای آینده نیز در آن سهیم هستند ـ در راههای درست و اشتغال زا سرمایه گذاری شده بود، امروز مقوله ای به نام بیکاری که بنیان و شیرازه سلامت جامعه را به مخاطره افکنده و مصیبت هایی چون فقر، اعتیاد، ارتشا، فحشا و بزهکاری پیامدهای طبیعی و ناگزیر آن هستند".

نویسنده مطلب به درستی هم تصویر حاکمان مردم فریب کنونی ، و هم حاکمانی که در تاریخ ازحربه( " زر و زور و تزویر") برای بقای بیشتر استفاده میکردند ، را به تصویر میکشدُ. ولی در نقل و قول زیر بجای افشاء چهره تزویز حاکمان از روایتها ی تاریخی برای فریب مردم همانطور که در بالا اشاره کردند و ما جوانان دهه پنجا ه و میان سالهای امروز شاهد مردم فریبی روحانیت حاکم بودیم و هستیم ، مانند ضد دین گرایان بدون منطق که تا ستونی آزاد پیدا می کنند حرمت قلم را می شکنند و به جای اگاهی رسانی در دموکراسی کانادا، چشمشان را آگاهانه به آن بخش عظیمی از ایرانیان مسلمان که از ابتدای انقلاب با خمینی و فقه سنتی وی مرزبندی داشته و بهای آن را هم با خون و شکنجه و تبعید پرداخته اند ، می بندند و در یک نتیجه گیری غیر واقعی روحانیت را نه" مردم فریب " بلکه" عالم "به حساب می آورند و خود را عامی!

نویسنده چنین ادامه میدهد:

آیت الله احمد جنتی ـ دبیر شورای نگهبان و کسی که در گستردن بساط اختناق و خودکامگی نقش بازوی راست سیدعلی خامنه ای را بازی کرده ـ در نماز حکومتی ـ فرمایشی جمعه، ضمن پشتیبانی از نیروهای سرکوبگر نظام و تشویق آنان به تداوم سرکوب گفت: "اگر حضرت علی (ع) زنده بود بیش از اینها اعدام می کرد.

سالها پیش از این نیز آیت الله خمینی در مراسم دهه فجر" در 14 بهمن 1363 گفت:

"قرآن می گوید: بکشید، بزنید، حبس کنید. شما فقط همان طرفش را گرفته اید که به اصطلاح شما رحمت است. اینها رحمت نیست، مخالفت با خداست. امیرالمومنین اگر بنا بود مسامحه کند شمشیر نمی کشید تا 700 نفر را یک دفعه بکشد. با محاکمه و زندان کار درست نمی شود.

اینجاست با عامی خواندن خود و عالم بودن روحانیت، تردیدی هم بخود را نمیدهند و نقل قولهای آنها تایید و عمل روحانیت حاکم غیر دموکرات را همان عمل علی و محمد به خواننده القاء میکنند!
در این که آیت الله جنتی و دیگر آیات عظام و مراجع عالمان دین هستند و اسلام و پیامبر آن و حضرت علی را بهتر از ما مردم عادی و عامی می شناسند تردیدی نیست.
براستی آیا حاکمیت فقها، تفاوتی در نقض حقوق شهروندی بین من مسلمان با شمای غیر مسلمان قائل می شود؟

اگر روحانیت با این نقل و قولهای ساختگی برای مشروعیت بخشیدن به کشتار مخالفان خود نمی آورد و آنرا با این روایتها نمی پوشاند، میتوانست به کشتار هزاران نفر از آزادگان دست یازد و به حکومت خود کامه خود ادامه دهد؟

و اما دوران حکومت علی بن ابی طالب را مینگریم. علی فرمانروا بود و لی محافظ نداشت . علی هیچ زندانی سیاسی نداشت و تا مخالفینش رو در رو با او بجنگ بر نمی خاستند شمشیر نمیکشید. در جنگ با خوارج که خمینی به نادرستی کشته های ان جنگ را به علی نسبت می دهد تا از پاسخگوئی برای فتوای قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 که اتفاقا اکثرشان مسلمان بودند ؛ فرار کند .

علی منتخب مردم د ران دوران بود و با رای مردم به شکل بیعت و دست دادن چه زن و چه مرد به حا کمیت رسیده بود د رحالی که مشروعیت سیاسی و عقیدتی را هم از محمد با خود داشت
این خوارج بودند که جنک را بر علی تحمیل کردند و قبل از شروع جنگ هم علی از انان خواست که روش صلح امیز در پیش بگیرند. . علی بعد از جنگ دستور داد که زخمی های انان را مداوا کنند و فراریان ا زمیدان جنگ را دنبال نکنند.
علی بغیر از ابن ملجم که از خوارج بود و توطئه گروهی علیه علی و دیگر سران ان زمان کرده بودند هیچ کس را دستگیر نکرد. د رحالی که سنت ان دوران بود که خانواده ضارب و حتی کودکان انانرا به اسارت می کشیدند .
حتما می دانید که د ر کانادا شرکت د ر برنامه ریزی هر جرمی ، حتی اگر اجرا نشده باشد جرم جنائی محسوب و قابل مجازات می باشد .


طلحه و زبیرکه فکر میکردند بخاطر گذشته مبارزاتی خود باید استانداری بشوند ولی علی آنها را از لیست دولتش بدلیل وجود افراد صا لح تر کنا ر گذاشته بود ، نقشه کشیدند به کمک زن پیامبر عایشه ( ام المومنین – مادر ایمان اورده ها ) با او بجنگند و جنگیدند . علی تا زمانی ک انها د رجنگ جمل شمشیر نکشیدند علیه انان کاری نکرد .

علی بن ابی طالب در نامه به مالک اشتر آنطور مطرح میکند :" مردم در ذمه حکومت تو (مالک اشتر) یا همکیش تواند یا انسانند و در آفرینش برابر"
علی از ظلم به یک زن یهودی سر در چاه میکند و میگرید.
علی از برادرش عقیل که میخوهد پارتی بازی کند که سهم بیشتری از بیت المال بگیرد آتش در دستش می گذارد وآنگاه معاویه او را با درهمی به اردوگاه خود آورد .

محمد پیامبر اسلام که با تهدید و حمله برای کشتنش حتی در تبعید(مدینه) آن همه تهاجم و جنگ برای نابودیش کردند وقتی به عنوان فرمانده سپاه فاتح وارد مکه شد عفو عمومی اعلام کرد.حتی ابو سفیان و خوانواده اش کهرا که بیشترین ستم را بر وی و یارانش روا داشتند که در تاریخ بشر کم نظیر است .


آنوقت این پیشوایان دین را با روحانیتی که اینجور مخالفین را بدون محاکمه، شکنجه و اعدام میکند و خودشان و یا آقا زاده های فاسدشان میلیاردها اختلاس و ارتشا و رانتخواری ... میکنند و بیت المال را بقول نماینده ولی فقیه (احمدی نژاد) با برق سه فاز و لوله هشت اینچ می چاپند، یکی دانستن به نظر من تنها بی انصافیست.


زندگی شخصیتهای دینی اولیه نشان میدهد که مردم فریب و مردم کش نبودند و اگر چنین بود کسی دور ور آنها نمی آمد و مردم از آنها فرار میکردند.

آزادی بیان اری ترویج نفرت نه

حق دارید مسلمان نباشید ؛ حق دارید که منتقد ان باشید ؛ بیرحمانه بر دین و دین داران را نقد کند ولی از آزادی بیان سوء استفاده نکنید و

اطلاعات نادرست را د رستون نشریه ای که برای خود رسالت اطلاع رسانی و کار فرهنگی قائل است به خوانند گانش ندهید( این قسمنت توسط شهروند حذف شده است . کاری که رسانه های غرب بعد از 9/11 انجام دادند و عملا بزرگترین خدمت را در یارگیری افراطی ترین و خشن ترین نوع بر داشت از اسلام یعنی بن لادن و طا لبان انجام دادند .

متاسفانه این شیوه ضدیت کور کورانه با اسلام و مسلمانان تنها آب به آسیا ب جمهوری اسلامی و مستبدین دینی می ریزد که به گفته مرحوم ایت الله طالقانی " استبداد دینی بدترین استبدادهاست" اینروزها مد شده است .
ُ
. یادتان باشد که طالقانی که برداشت متقاوتی از اسلام داشت که با روح انسان و طبیعت همخوانی بیشتری داست حتی در قدرت هم نقاد حاکمیت و خمینی بود. افراد امتحان خود را در قدرت پس می دهند انکه در حد رهبری است در عدالت و انکه مقاله نویس است در رعایت انصاف محک زده می شوند .
کسانی که تمامی تقصیرها را به گردن دیگران می اندازند کمکی به جنبش دموکراسی مردم ایران نخواهند کرد.

حسن گلسفیدی – عضو موسس کانون فرهنگی سیاسی بیان – کانون ُ ایرانیان مسلمان تورنتو